Thursday, June 2, 2011

Perubahan bukanlah perubahan sampai terjadi suatu perubahan..

People change.. Kadang jadi lebih baik, kadang malah sebaliknya..

Kemarin ini dalam perjalanan dari Bandung ke Jakarta gw mikir.. Betapa orang-orang di sekitar gw berubah, ada yang jadi lebih baik ada yang gak.. Tapi kadang kita ga sadar bahwa kita sendiri juga berubah..

dan dalam kasus gw, gw merasa perubahan gw memiliki gradien negatif, alias menjadi lebih buruk..

Ada beberapa standar yang gw pegang tinggi waktu SMA tapi gak gw praktekan lagi selama kuliah karena gw gak mau ribet.. Singkatnya, gw merasa gw menjadi orang yang suka berkompromi..

Karena itu, resolusi gw semester depan adalah untuk menjadi gua yang lebih baik, khususnya di bidang akademik dan kelakuan gw dengan cara sbb:

Gw gak akan bolos karena males kuliah.. Kelihatannya susah, dan kesan pertamanya begitu baca ini pasti, "ah, paling cuma tahan berapa minggu." Emang sih biasanya begitu, tapi gw lihat orang-orang di sekitar gw banyak yang bisa melakukan itu, jadi kenapa gw ga bisa?

Kurangi Perkataan Sia-sia.. No more curses, swearing.. It's as simple as that..

Tidak menunda-nunda pekerjaan.. Ini yang selalu jadi duri dalam daging.. Menggampangkan persoalan yang bikin jadi menunda-nunda.. Pekerjaan yang dikerjakan mendadak biasanya gak maksimal.. Teorinya sih begitu.. hahaha..

Sekarang ini itu dulu deh, tar kalo kepikiran ditambahin lagi..]
Wanna join? kalian yang baca jadi saksinya yah :)

Sunday, May 29, 2011

It's the absence of God..

let me explain the problem science has with Jesus Christ.'

The atheist professor of philosophy pauses before his class and then asks one of his new students to stand.

'You're a Christian, aren't you, son?'

'Yes sir,' the student says.

'So you believe in God?'


'Is God good?'

'Sure! God's good.'

'Is God all-powerful? Can God do anything?'


'Are you good or evil?'

'The Bible says I'm evil.'

The professor grins knowingly. 'Aha! The Bible!' He considers for a moment.

'Here's one for you. Let's say there's a sick person over here and you can cure him. You can do it. Would you help him? Would you try?'

'Yes sir, I would.'

'So you're good...!'

'I wouldn't say that.'

'But why not say that? You'd help a sick and maimed person if you could. Most of us would if we could. But God doesn't.'

The student does not answer, so the professor continues. 'He doesn't, does he? My brother was a Christian who died of cancer, even though he prayed to Jesus to heal him How is this Jesus good? Hmmm? Can you answer that one?'

The student remains silent.

'No, you can't, can you?' the professor says. He takes a sip of water from a glass on his desk to give the student time to relax.

'Let's start again, young fella Is God good?'

'Er...yes,' the student says.

'Is Satan good?'

The student doesn't hesitate on this one. 'No.'

'Then where does Satan come from?'

The student : 'From...God..'

'That's right. God made Satan, didn't he? Tell me, son. Is there evil in this world?'

'Yes, sir.'

'Evil's everywhere, isn't it? And God did make everything, correct?'


'So who created evil?' The professor continued, 'If God created everything, then God created evil, since evil exists, and according to the principle that our works define who we are, then God is evil.'

Without allowing the student to answer, the professor continues: 'Is there sickness? Immorality? Hatred? Ugliness? All these terrible things, do they exist in this world?'

The student: 'Yes.'

'So who created them?'

The student does not answer again, so the professor repeats his question. 'Who created them? There is still no answer. Suddenly the lecturer breaks away to pace in front of the classroom. The class is mesmerized.

'Tell me,' he continues onto another student. 'Do you believe in Jesus Christ, son?'

The student's voice is confident: 'Yes, professor, I do.'

The old man stops pacing. 'Science says you have five senses you use to identify and observe the world around you. Have you ever seen Jesus?'

'No sir. I've never seen Him'

'Then tell us if you've ever heard your Jesus?'

'No, sir, I have not.'

'Have you ever actually felt your Jesus, tasted your Jesus or smelled your Jesus? Have you ever had any sensory perception of Jesus Christ, or God for that matter?'

'No, sir, I'm afraid I haven't.'

'Yet you still believe in him?'


'According to the rules of empirical, testable, demonstrable protocol, science says your God doesn't exist. What do you say to that, son?'

'Nothing,' the student replies. 'I only have my faith.'

'Yes, faith,' the professor repeats. 'And that is the problem science has with God. There is no evidence, only faith.'

The student stands quietly for a moment, before asking a question of his own. 'Professor, is there such thing as heat?'

'Yes,' the professor replies. 'There's heat.'

'And is there such a thing as cold?'

'Yes, son, there's cold too.'

'No sir, there isn't.'

The professor turns to face the student, obviously interested. The room suddenly becomes very quiet. The student begins to explain.

'You can have lots of heat, even more heat, super-heat, mega-heat, unlimited heat, white heat, a little heat or no heat, but we don't have anything called 'cold'. We can hit up to 458 degrees below zero, which is no heat, but we can't go any further after that. There is no such thing as cold; otherwise we would be able to go colder than the lowest -458 degrees. Every body or object is susceptible to study when it has or transmits energy, and heat is what makes a body or matter have or transmit energy. Absolute zero (-458 F) is the total absence of heat. You see, sir, cold is only a word we use to describe the absence of heat. We cannot measure cold. Heat we can measure in thermal units because heat is energy. Cold is not the opposite of heat, sir, just the absence of it.'

Silence across the room. A pen drops somewhere in the classroom, sounding like a hammer.

'What about darkness, professor. Is there such a thing as darkness?'

'Yes,' the professor replies without hesitation. 'What is night if it isn't darkness?'

'You're wrong again, sir. Darkness is not something; it is the absence of something. You can have low light, normal light, bright light, flashing light, but if you have no light constantly you have nothing and it's called darkness, isn't it? That's the meaning we use to define the word. In reality, darkness isn't. If it were, you would be able to make darkness darker, wouldn't you?'

The professor begins to smile at the student in front of him. This will be a good semester. 'So what point are you making, young man?'

'Yes, professor. My point is, your philosophical premise is flawed to start with, and so your conclusion must also be flawed.'

The professor's face cannot hide his surprise this time. 'Flawed? Can you explain how?'

'You are working on the premise of duality,' the student explains. 'You argue that there is life and then there's death; a good God and a bad God. You are viewing the concept of God as something finite, something we can measure. Sir, science can't even explain a thought. It uses electricity and magnetism, but has never seen, much less fully understood either one. To view death as the opposite of life is to be ignorant of the fact that death cannot exist as a substantive thing. Death is not the opposite of life, just the absence of it.'

'Now tell me, professor. Do you teach your students that they evolved from a monkey?'

'If you are referring to the natural evolutionary process, young man, yes, of course I do'

'Have you ever observed evolution with your own eyes, sir?'

The professor begins to shake his head, still smiling, as he realizes where the argument is going. A very good semester, indeed.

'Since no one has ever observed the process of evolution at work and cannot even prove that this process is an on-going endeavour, are you not teachingyour opinion, sir? Are you now not a scientist, but a preacher?'

The class is in uproar. The student remains silent until the commotion has subsided.

'To continue the point you were making earlier to the other student, let me give you an example of what I mean.'

The student looks around the room. 'Is there anyone in the class who has ever seen the professor's brain?' The class breaks out into laughter.

'Is there anyone here who has ever heard the professor's brain, felt the professor's brain, touched or smelled the professor's brain? No one appears to have done so. So, according to the established rules of empirical, stable, demonstrable protocol, science says that you have no brain, with all due respect, sir. So if science says you have no brain, how can we trust your lectures, sir?'

Now the room is silent. The professor just stares at the student, his face unreadable.

Finally, after what seems an eternity, the old man answers. 'I guess you'll have to take them on faith.'

'Now, you accept that there is faith, and, in fact, faith exists with life,' the student continues. 'Now, sir, is there such a thing as evil?'

Now uncertain, the professor responds, 'Of course, there is. We see it everyday. It is in the daily example of man's inhumanity to man. It is in the multitude of crime and violence everywhere in the world. These manifestations are nothing else but evil.'

To this the student replied, 'Evil does not exist sir, or at least it does not exist unto itself. Evil is simply the absence of God. It is just like darkness and cold, a word that man has created to describe the absence of God.

God did not create evil. Evil is the result of what happens when man does not have God's love present in his heart. It's like the cold that comes when there is no heat or the darkness that comes when there is no light.'

The professor sat down.

Pass this on if you love Jesus..

Dijual aja itu mah..

Ini adek gw sekarang jadi jago nyeletuk deh..
menurut gw sih ini lucu..

Jadi ceritanya gw lagi makan sekeluarga di Raffel's, sambil makan kita ngobrol-ngobrol macem2..
Terus pembicaraan beralih ke sebuah teka-teki permainan otak.. Teka-tekinya begini:

Ada 10 batang emas. Dari 10 batang emas itu, 9 dari 10 itu memiliki berat 100 gram sedangkan ada 1 yang beratnya 99 gram. Nah, pertanyaan dari kuis itu, berapa kali minimal kita harus menimbang pake neraca lengan supaya bisa mencari batangan emas yang beratnya 99 gram..
Dijawab sendiri yah :D

Nah, uda gitu kita ngobrol gimana kalo jumlah batangan emasnya ditambah atau dikurang. kalo dari 8 batangan gimana? (yang ini juga susah lohh) atau kalau emasnya 11 atau 12? terus udah mulai becanda gimana kalo emasnya ada 100?

Tiba-tiba adek gw ini nyeletuk, "kalo emasnya 100 mah jual aja, gausah repot2"

dalam hati gw..

bener juga yah.. -_-

Saturday, May 28, 2011

Dunia itu sempit..

Gw ada satu cerita menarik yang terjadi di keluarga besar gw.. mau tau ceritanya?

karakter yang ada dalam cerita ini dijelaskan sebagai berikut:
sebutlah 3 orang sepupu gw dengan nama AT (cowo), FT (cowo), dan FF (cewe)..
si AT punya istri dengan inisial M, si FT punya istri dengan inisial AH..
om gw bernama AA dan tante gw bernama LT..
diingat baik2 yahh.. karena dijamin cerita ini akan sangat memusingkan..

Orang bilang bahwa dunia ini sempit, sebuah frase yang sering dipakai untuk menjelaskan ketika orang yang kita kenal ternyata kenal dengan orang lain yang kita kenal (nah, bingung deh)..
but it's true, it's a small world after all..

sodara gw si AT kawin dengan si M yang ternyata adalah teman SMA dari sepupu gw si FF.. dan ternyata, bokap dari si M ini adalah yang punya kosan dari om gw si AA.. sedangkan bapak dari istri sodara gw si FT, adalah teman baik waktu SMA dari ie ie gw LT..

bayangkan, padahal si AT dan M itu ketemu di Amerika, sedangkan FF dan M satu SMA di Bandung. FT dan AH ketemu di Jakarta padahal tante gw LT dan bokapnya AH temenan waktu di Tasikmalaya. Orang-orang dari beda generasi di tiga tempat yang berbeda dan terpisahkan waktu hampir 30 taunan bisa jadi ipar2an atau besan.. woow..

maka dari itu, jagalah sikap kita.. siapa yang tau kalo temen-temen main kita sekarang ini bakal jadi besan atau ipar kita.. dunia ini sempit men..!

Thursday, May 26, 2011

Sebuah Lagu Galau

Belum ada judul by Daniel Christian

lagu saya karang sendiri..
boleh diminta masukan sama kritiknya yah :)

Friday, May 13, 2011


Mengapa hanya ada istilah "Brotherhood" tapi tidak dikenal "Sisterhood"?

Ada artikel di salah satu majalah di AS yang isinya sangat lucu dan menarik. Artikel tsb berbunyi:

"Suatu malam, seorang wanita tidak pulang ke rumahnya. Esok harinya dia memberitahu suaminya bahwa dia menginap di rumah teman wanitanya. Suaminya menelepon 10 orang teman istrinya yang paling akrab, dan hasilnya tidak seorang pun dari mereka yang mengetahui tentang itu.

Sebaliknya, suatu malam seorang pria tidak pulang ke rumahnya. Esok harinya, dia memberitahu istrinya bahwa dia menginap di rumah seorang temannya.

Istrinya menelepon 10 orang teman suaminya yang paling akrab, dan hasilnya: 8 orang diantaranya memastikan kalau suaminya menginap di rumah mereka, dan ....... 2 orang lainnya bahkan mengatakan bahwa suaminya MASIH berada di rumah mereka!"

Merasa hal itu sangat menarik, seorang suami yang membaca artikel ini segera menunjukannya pada istrinya yang kemudian juga membacanya. Tak disangka, istrinya yang penasaran malah ingin mengetes apakah apa yang ditulis di artikel ini benar.

Sang suami berusaha mencegahnya tapi ia tidak menggubrisnya. Akhirnya si istri menelpon satu persatu teman akrab suaminya, menanyakan apakah suaminya bersama mereka. Dan hasilnya?

Apa yang ditulis dalam artikel tsb ternyata benar berlaku di seluruh pelosok dunia!

Yang lebih parah, ada salah satu teman suaminya yang malah mengatakan bahwa suaminya mabuk dan sampai sekarang masih tidur di dalam rumahnya.

Dia malah bertanya kepada sang istri itu apakah suaminya perlu dibangunkan untuk berbicara di telepon? Si istri kaget dan tidak mau membuat malu teman suaminya dan berkata, "Sudahlah nggak apa-apa."

Begitu sang istri menutup telepon, handphone suaminya langsung berdering dan ternyata telpon itu dari teman suaminya yang berkata,

"Dimana kamu? Cepat pulang ke rumah! Istrimu mencari kamu dari tadi.

Saya bilang kamu mabuk di rumah saya. Oh ya! jangan lupa minum sedikit bir sebelum pulang." =D *beer* X_X

Tuesday, May 3, 2011


Why people need to be so superficial when they like someone? Istilahnya "nyetting".. Relationship based on superficial thing won't last long.. Kebanyakan orang pas pdkt selalu berpura2 jadi orang lain untuk mendapat perhatian.. yang agak childish selalu ngisengin, ngeledekin (biasanya cowok).. Ato tarik-ulur-tarik-ulur, baca buku kiat mendapatkan cewe/cowo, dll.. Kalo itu bukan diri lo yang sebenernya, apa yang membuat hubungan lo bisa bertahan..

As always, buat gw hubungan itu selalu bertarget ke pernikahan.. Kalo hubungan itu bisa terjadi karena hal-hal yang bohong, gimana itu bisa berjalan for a lifetime? You just tormenting yourself and your spouse..

Kenapa gak jujur aja? If she's beautiful, say "you're beautiful" instead of "I'd rather have her than you".. If she did something wrong why not say "it's okay, people make mistakes" rather than "FAIL!"..

Yang membuat hubungan bisa bertahan itu MEMBERI PERHATIAN bukan MENCARI PERHATIAN..


Just a thought..